بهم ریختگی رنگ در تلویزیون ال جی |۰۹۱۹۱۵۳۰۵۹۵-۶۶۲۲۱۴۰۷-۳۳۶۴۱۸۴۲

ماندن تصویر روی لوگو
نوامبر 4, 2020
پرش تصویر در تلویزیون ال جی |۰۹۱۹۱۵۳۰۵۹۵-۶۶۲۲۱۴۰۷-۳۳۶۴۱۸۴۲
نوامبر 4, 2020

بهم ریختگی رنگ در تلویزیون ال جی |۰۹۱۹۱۵۳۰۵۹۵-۶۶۲۲۱۴۰۷-۳۳۶۴۱۸۴۲

بهم ریختگی رنگ در تلویزیون ال جی

بهم ریختگی رنگ در تلویزیون ال جی

 

 

 

 

بهم ریختگی رنگ در تلویزیون ال جی

بهم ریختگی رنگ در تلویزیون ال جی

آیا تاکنون شده است که وقتی تلویزیون را روشن می‌کنید ببینید که رنگ‌های آن با یکدیگر قاطی شده‌اند و به نوعی بهم ریخته‌اند؟ دو دلیل اصلی برای بروز چنین مشکلی در تلویزیون ال جی وجود دارد به گونه‌ای که یا پنل تلویزیون ال جی به دلیل ضربه خوردگی یا آبخوردگی دچار مشکل شده است یا اینکه بک لایت این دستگاه به دلیل روشن ماندن طولانی مدت تلویزیون یا افزایش نور بک لایت در تنظیمات تلویزیون آسیب دیده است. ادامه این مطلب را از دست ندهید تا بیشتر با علت بهم ریختگی رنگ تلویزیون ال جی و راهکارهای جلوگیری از بروز این مشکل آشنا شوید.

مشکل بهم ریختگی رنگ در تلویزیون می تواند کاربران را نگران نماید. چرا که می‌توان این دستگاه را از اصلی ترین وسایل زندگی دانست. با گذشت زمان و پیشرفت روزافزون تکنولوژی، انواع مختلف این دستگاه ها همانند تلویزیون‌ های پلاسما،  LED و LCD  به سرعت جایگزین تلویزیون های CRT قدیمی شده اند.

تعمیرات ا ای دی ال جی در محل

موارد مهم بهم ریختگی رنگ تلویزیون ال‌ ای‌ دی ال‌ جی

تاکنون شده که وقتی تلویزیون را روشن می‌کنید ببینید که رنگ‌های آن با یکدیگر قاطی شده‌اند؟ عمدتا دو دلیل اصلی برای مشکل بهم ریختگی رنگ تلویزیون ال‌ ای‌ دی ال‌ جی وجود دارد. به گونه‌ای که یا پنل تلویزیون ال‌ جی در اثر ضربه‌خوردگی و یا آبخوردگی دچار مشکل شده است یا اینکه بک لایت به مدت طولانی روشن مانده است. این مشکل تقریبا در تمامی مدل‌های محصولات برند مورد بحث به‌وجود آمده و می‌توانیم بگوییم که امری کاملا طبیعی است که جای هیچ نگرانی ندارد.

به منظور رفع مشکل قاطی شدن رنگ تلویزیون ‌ال‌ ای‌ دی ال‌ جی، قطعات باید به دقت مورد بررسی قرار بگیرند و در صورت وجود هرگونه ایراد، تعمیر و یا تعویض شوند. این کار هم باید توسط افرادی انجام شود که مهارت کافی در زمینه تعمیر تلویزیون ال‌ ای‌ دی ال‌ جی دارند.

بهم ریختگی رنگ در تلویزیون، از رایج‌ ترین مشکلاتی است که هم برای تلویزیون های جدید و هم برای قدیمی ممکن است رخ دهد. این مشکل ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق افتد.

علت بهم ریختگی رنگ ها در تلویزیون ال جی

بعضی اوقات این امکان وجود دارد که تصویر تلویزیون شما دچار مشکل شده باشد و تصاویر ناواضحی آشکار شده باشد، هم چنین رنگ ها در تلویزیون بهم ریخته باشند. در ادامه عللی که باعث به وجود آمدن این مشکل می شود را ارائه می نماییم.

خراب شدن پنل تلویزیون:

می توان عنوان نمود که صفحه نمایش یا پنل اصلی ترین قطعه تلویزیون به شمار می رود. با اختلالی که در پنل ممکن است رخ دهد، عملکرد تلویزیون نیز دچار مشکل می‌شود. یکی از دلایل بهم ریختگی تلویزیون را می توان به خراب شدن پنل آن نسبت داد.

مشکلات مربوط به رنگ تلویزیون‌های ال‌ جی به اشکال مختلفی بروز پیدا می‌کنند. گاهی اوقات ممکن است رنگ‌های تصاویر به شکل در هم نمایش داده شوند. همچنین بعضی مواقع این مشکل به صورت رنگین کمانی شدن تصاویر بروز پیدا می‌کند. برخی کاربران نیز از وجود یک یا چند لکه سبز نورانی بر صفحه نمایش تلویزیون خود گزارش داده‌اند.

بهم ریختگی رنگ در تلویزیون ال جی

 

تعمیرات بک لایت ال جی در محل

خرابی بک لایت؛ از دلایل متداول بهم ریختگی رنگ تلویزیون ال‌ ای‌ دی ‌ال‌ جی

همه تلویزیون‌ها برای نمایش دادن تصاویر، نور پس‌زمینه‌ای دارند که این نور در تلویزیون‌های ال‌سی‌دی با استفاده از لامپ‌های فلورسنت و در تلویزیون‌های ال‌ ای‌ دی به‌وسیله لامپ‌های ال‌ ای‌ دی ایجاد می‌شود. به صفحه‌ای که لامپ‌های ال‌ ای‌ دی بر روی آن قرار دارند، بک لایت گفته می‌شود. در صورتی که از تلویزیون برای مدت زمان طولانی استفاده کنید، بک لایت دچار مشکل می‌شود و رنگ تلویزیون به هم می‌ریزد.

از سویی دیگر اگر نور بک لایت در تنظیمات دستگاه زیاد باشد، به آن آسیب طولانی‌مدتی وارد خواهد شد. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که بعد از هر دو ساعت که تلویزیون به شکل مداوم روشن است، آن را به مدت نیم ساعت خاموش کنید. اگر تنظیمات بک لایت دستکاری شده است و نور آن بیشتر شده بهتر است مجددا تنظیمات بک لایت را بر روی حالت پیش‌فرض قرار دهید.

خرابی پنل؛ یک عامل تاثیرگذار در بهم ریختگی رنگ تلویزیون‌ ال‌ ای‌ دی ال‌ جی

دومین دلیل مهم قاطی شدن رنگ تلویزیون ال‌ ای‌ دی ال‌ جی، خرابی پنل است. در واقع منظور از پنل تلویزیون، همان صفحه نمایش است که هفتاد درصد از تلویزیون را تشکیل می‌دهد و به عنوان گران‌ترین قطعه این دستگاه شناخته می‌شود. اگر پنل دچار ضربه‌خوردگی و یا آب‌خوردگی شده باشد با مشکل بهم ریختگی رنگ در تلویزیون ال‌ ای‌ دی ال‌ جی مواجه می‌شوید. در بیشتر موارد امکان تعویض پنل وجود ندارد.

نمایندگی تعمیر ال ای دی ال جی در تهران

به همین دلیل باید پنل را در سریع‌ترین زمان ممکن تعویض کنید. در این شرایط تعمیرکاران ماهر توصیه می‌کنند که به جای تعویض پنل دستگاه که هزینه آن با هزینه خرید یک تلویزیون نو برابری می‌کند، برای خود یک تلویزیون جدید تهیه کنید. به هر روی اگر مشکل از پنل تلویزیون شما باشد باید آن را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهید تا مشخص شود با تعمیر می‌توانیم مشکل را حل کنیم یا با تعویض.

بهتر است توجه داشته باشید که پنل تلویزیون حتی به کوچک‌ترین میزان رطوبت نیز حساسیت دارد. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم برای تمیز کردن صفحه نمایشگر، اسپری تمیز کننده را به صورت مستقیم روی آن اسپری نکنید. می‌توانید اسپری تمیز کننده را بر روی یک دستمال خشک و تمیز اسپری کرده و سپس با استفاده از آن، نمایشگر تلویزیون را تمیز کنید.

آبی شدن صفحه تلویزیون ال‌ ای‌ دی ال‌ جی

از دیگر مشکلات متداول رنگ تلویزیون‌های ال‌ ای‌ دی ال‌ جی، زمانی است که تصاویر به رنگ آبی در می‌آیند. در این وضعیت هم باید علت اصلی را در پنل و مشکلات مربوط به آن جستجو کنید. شایان ذکر است که خرابی بک لایت هم می‌تواند منجر به ایجاد چنین وضعیتی بشود. سوختن پیکسل‌ها هم مساله دیگری است که باعث آبی شدن تصاویر می‌شود. برای رفع این مشکلات، پنل و بک لایت را باید بررسی کرده و در صورت نیاز، آن‌ها را تعمیر و یا تعویض نمایید.

سبز شدن تصاویر؛ از مشخصه‌های اصلی قاطی شدن رنگ تلویزیون ال‌ جی

علت اصلی سبز شدن تصاویر را باید در ضربه‌ خوردن پنل جستجو کرد. گاهی اوقات به دلیل جابجایی نادرست تلویزیون، پنل دچار آسیب‌دیدگی می‌شود. این مساله می‌تواند سبب بهم ریختگی رنگ تلویزیون ال‌ ای‌ دی ال‌ جی شود. این بهم ریختگی رنگ‌ها نیز در سه رنگ اصلی یعنی سبز، آبی و قرمز اتفاق می‌افتد و رنگ سبز را در نمایشگر به شما نشان می‌دهد.

تعمیرات  بهم ریختن رنگ در پنل  های ال جی

بهم ریختگی رنگ در تلویزیون ال جی

دو رنگ شدن تصاویر در تلویزیون:

اگر سمتی از تصویر تلویزیون شما  تیره و کم نور‌تر از کل تصویر باشد،  هم چنین اگر لکه های سیاه و یا تیره مشاهده می کنید، بک لایت پنل دچار مشکل شده است. در این حالت احتیاجی به تعویض پنل نیست. این اتفاق ممکن است با تعویض بک لایت حل شود. این پروسه ممکن است بسیار طولانی باشد، زیرا باید به این قضیه توجه کرد که آیا این قطعه در بازار وجود دارد یا خیر. در صورت نبود این قطعه کل پنل باید تعویض گردد.

تصویر محو از یک رنگ اضافی:

اگر تصاویر درست باشند اما رنگ‌ ها به شکل واقعی خودشان نباشند، همچنین اگر یک رنگ اضافی به صورت غیر‌عادی در تصویر قابل مشاهد باشد؛ در این صورت نیز باید پنل دستگاه را تعویض کنید، زیرا اولین لایه آن دچار آسیب شده است.

تصویر در تلویزیون دو عدد می شود:

این مشکل از برد تیکان است و ارتباطی به رنگ هایی که در تلویزیون وجود دارد، ندارد. برای حل این مشکل بهتر است خودتان اقدام به تعمیر نکنید، زیرا باعث به وجود آمدن هزینه ها و مشکلات  بیشتری خواهید شد.

سیاه شدن یک طرف تلویزیون:

سیاه شدن تلویزیون یکی از اختلالاتی است که قطعا به اجزای اصلی تلویزیون مربوط می گردد. این مورد می تواند به دلیل خرابی پنل تلویزیون، مردگی و سوختگی پیکسل ها و یا خرابی بک لایت باشد.

بهم ریختگی رنگ در تلویزیون ال جی

خدمات شرکت تعمیرات تلویزیون فدک:

شرکت تعمیرات تلویزیون فدک به عنوان یکی از تخصصی­ ترین مراکز تعمیرات تلویزیون با بهره­گیری از تکنسین­ها و تعمیرکاران مجرب اقدام به تعمیر انواع مختلف تلویزیون ها­ می­کند.

هر تلویزیونی که دچار مشکل شده است در هنگام جابه ­جایی تا تعمیرگاه مربوطه احتمال دارد دچار آسیب­ های جدی دیگری شود. شکستگی­ ها و ترک­ های کوچکی که ممکن است به پنل تلویزیون وارد شود می­تواند مثالی از این آسیب ­های احتمالی باشد که باید از این اتفاق جلوگیری کرد. به همین دلیل تعمیرگاه ­های معتبر و متخصص تلویزیون به منظور کاهش این آسیب ­ها امکان تعمیر در محل را برای مشتریان خود فراهم کرده اند.

 

تماس با ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *