تعمیر تلویزیون پلاسما ال جی در منزل

تعمیر تلویزیون ال جی تهران |۰۹۱۹۱۵۳۰۵۹۵-۶۶۲۲۱۴۰۷-۳۳۶۴۱۸۴۲
نوامبر 4, 2020
پیغام برنامه ریزی نشده در تلویزیون ال جی
نوامبر 4, 2020

تعمیر تلویزیون پلاسما ال جی در منزل

آیا تعمیر تلویزیون پلاسما در محلی که قرار دارد امکان پذیر است؟

یکی از مهم­ترین نکات در زمان تعمیرات، عدم جابه­جایی دستگاه است. چرا که بسیاری از شکستگی­ها و ترک خوردگی­های پنل تلویزیون، به دلیل جابه­جایی آن می­باشد.

تعمیر تلویزیون پلاسما ال جی بسیار اهمیت دارد. چرا که ساختار و تکنولوژی که در تلویزیون های پلاسما به کار رفته است  با مدل های ال ای دی و ال سی دی متفاوت است و تعمیر آن متفاوت است.

ساختار خاص پنل در تلویزیون های پلاسما سبب می گردد تا برای بایاس آن به بردهای پردازنده در راستای محورهای افقی و عمودی نیاز داشته باشیم. در این دو برد توان مصرفی بالا و حرارت زیادی تولید می گردد و باعث استهلاک بیشتر در مقایسه با سایر قطعات می شود. در نتیجه خرابی های بیشتری را به بار می آورند. یکی از نشانه های خرابی این دو برد، روشن نشدن تلویزیون پلاسما می باشد. در این اتفاق تلویزیون پس از حالت استندبای، چون ولتاژهای اصلی اتصال کوتاه می باشند، دوباره به حالت استندبای بازمی گردد و خاموش می شود. یکی از دلایلی که هنوز مردم استفاده از این تلویزیون ها را ترجیح می دهند نرخ به روز رسانی یا رفرش ریت آن است.

معایب رایج در تلویزیون های پلاسمای ال جی:

تلویزیون های پلاسمای ال جی مانند سایر تلویزیون ها دچار اختلالاتی می شوند که نیاز به تعمیر دارند که در ادامه به برخی از آن ها می پردازیم.

تلویزیون صدا دارد اما تصویر ندارد:

می­توان با چند تست ساده تلویزیون آسیب دیده را مورد بررسی قرار دهید.  به عنوان مثال پریزر برق را از برق کشیده و به مدت ۲۴ ساعت آن را در این حالت بگذارید. بعد از این زمان دوباره تلویزیون را به برق وصل کرده و سپس آن را روشن کنید. یکی دیگر از روش­هایی که می­توان سلامت تلویزیون پلاسمای ال­جی را تست کرد، جدا کردن تمام اتصالات تلویزیون و روشن نمودن آن است. در صورتی که این کارها را انجام دادید و دستگاه روشن نشد، بک لایت تلویزیون شما دچار مشکل شده است. تعمیر بک لایت در محل توسط تعمیرکاران قابل انجام است.

تلویزیون ناگهان خاموش می­شود:

این مشکل به طور معمول در تلویزیون­هایی که مین برد آن­ها فرسوده شده­اند، دیده می­شود. اگر در مین برد اختلالی ایجاد شود، ممکن است تلویزیون به طور خود به خود خاموش شود. تعمیر مین برد در اکثر مواقع در محلی که تلویزیون در آن­جا قرار دارد، قابل انجام است؛ اما اگر مین برد نیاز به تعویض داشته باشد، بهتر است دستگاه به تعمیرگاه منتقل شود.

تصویر پرش دارد:

پرش تصویر در تلویزیون­های پلاسمای ال­جی به دلیل خراب بودن مین برد و بک لایت است. مهم­ترین دلیل پرش تصویر طول عمر پنل می­باشد. آب خوردگی تلویزیون نیز از دلایل پرش تصویر است.

اگر تصویر قطع و وصل شود، می­توان گفت اختلال هم در مین برد و هم در بک لایت است. معمولا مشکل به وجود آمده برای تلویزیون پلاسمای ال­جی در محل قابل تعمیر خواهد بود. اما اگر خرابی در مین برد یا بک لایت جدی باشد، نیاز است تا به تعمیرگاه فرستاده شود.

خدمات شرکت تعمیرات تلویزیون فدک:

بهترین راه­حل در زمان مواجهه با  این سری از مشکلات، تماس با تکنسین­های مجرب می­باشد تا از بروز مشکلات جدی­تر جلوگیری شود. متخصصین شرکت تعمیرات تلویزیون فدک به شما کمک می نمایند تا این مشکلات را به بهترین شکل رفع نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *