پرش تصویر در تلویزیون ال جی |۰۹۱۹۱۵۳۰۵۹۵-۶۶۲۲۱۴۰۷-۳۳۶۴۱۸۴۲

بهم ریختگی رنگ در تلویزیون ال جی |۰۹۱۹۱۵۳۰۵۹۵-۶۶۲۲۱۴۰۷-۳۳۶۴۱۸۴۲
نوامبر 4, 2020
تعمیرکار تلویزیون ال جی در بومهن |۰۹۱۹۱۵۳۰۵۹۵-۶۶۲۲۱۴۰۷-۳۳۶۴۱۸۴۲
دسامبر 15, 2020

پرش تصویر در تلویزیون ال جی |۰۹۱۹۱۵۳۰۵۹۵-۶۶۲۲۱۴۰۷-۳۳۶۴۱۸۴۲

پرش تصویر در تلویزیون ال جی

 

پرش تصویر در تلویزیون ال جی

 

 

پرش تصویر در تلویزیون ال جی

 

پرش تصویر در تلویزیون ال جی

 

نمایندگی تعمیر تلویزیون ال ای دی ال جی در تهران

پرش تصویر، هم­چنین لرزش تصویر تلویزیون به سمت بالا یا پایین صفحه نمایش ممکن است اتفاق افتد. در هر صورت، علت­های مختلفی باعث به وجود آمدن این مشکل می­شود. این اختلال ممکن است در مدل­ های مختلفی از تلویزیون رخ دهد.

اگر پرش تصویر فقط یک بار اتفاق افتد، جای نگرانی نیست. اما اگر تصویر به طور مداوم پرش داشته باشد یا سوسو زند، باید دستگاه مورد بررسی قرار گرفته و قطعاتی که ممکن است دچار اختلال شده باشد، عیب یابی شود.

عوامل موثر بر پرش تصویر تلویزیون:

علل مختلفی باعث پرش تصویر تلویزیون می­شود. تصویر دستگاه با معیار ایمیج فلیکر سنجیده می­شود. در ایمیج فلیکر، الگوهای روشنایی نمایشگر برای به نمایش گذاشتن تصویر، شروع به انجام محاسبات و کم و زیاد کردن نور می­کنند. این عمل به شکل نوارهای عمودی در تست قابل رویت است. اگر این نوارها طبق استاندارد نباشند، پرش تصویراتفاق می­افتد. دلایل متفاوتی باعث به وجود آمدن این مشکل می­شود، که در ادامه به آن­ها پرداخته شده است.

پرش تصویر در تلویزیون های ال جی به علت های مختلف به وجود می آید. پرش تصویر بعضی وقت ها با انجام کارهای ابتدای حل می شود و نیازی به تعمیر تلویزیون نمی باشد. پرش و یا لرزش تصویر در تمام مدل های تلویزیون ال جی اتفاق می افتد. در صورتی که پرش تصویر یک بار اتفاق بیقتد جای نگرانی نیست. اما اگر این مشکل ادامه داشت باید مورد بررسی قرار بگیرد. بعضی وقتا پرش تصویر تلویزیون می تواند از سیم کشی ساختمان باشد و یا اینکه یک دستگاه در کنار تلویزیون شما باعث ایجاد نویز برروی تصویر شود. با عیب یابی مرحله به مرحله می توانید این عیب را برطرف کنید.

ال جی سرویس مرکز تخصصی تعمیر تلویزیون ال جی با استفاده از ابزارآلات و تجهیزات پیشرفته جهت رفع مشکل این مشکل را عیب یابی و رفع مشکل می کند. در صورتی که تلویزیون شما با مشکل پرش تصویر مواجه دشه است و یا اینکه تصویر تلویزیون حالت عادی ندارد، می توانید با این مرکز تماس بگیرید و از کارشناسان مشاوره بگیرید. اگر مشکل تلویزیون شما با مشاوره حل نشد می توانید درخواست تعمیر تلویزیون خود را ثبت کنید. بعد از ثبت درخواست شما تکنسین تعمیرات به همراه وسایل مورد نیاز برای عیب یابی به محل شما می آید.

 

ضعیف شدن پنل تلویزیون:

ضعیف شدن پنل و خراب شده آن، از مهم­ترین عوامل پرش یا سوسو زدن تصویر تلویزیون می­باشد. پنل، مهم­ترین قطعه تلویزیون می­باشد اصلی­ترین دلیل گران بودن تلویزیون، پنل آن می­باشد. اگر این قسمت دچار ایراد شودیا تصویر وجود ندارد و یادرصورت وجود آن قطع و وصل می­شود. تعویض پنل برای رفع مشکل پرش تصویر ممکن است هزینه زیادی را به دنبال داشته باشد.

تعویض بک لایت  ال ای دی ال جی در محل

لامپ تلویزیون با فراهم کردن روشنایی مورد نیاز در به نماش گذاشتن تصویر نقش مهمی دارد. اگر لامپ تصویر تلویزیون دچار اختلال شود، تصویر از بین رفته و یا قطع و وصل می­شود. یکی از مهم­ترین عللی که باعث خراب لامپ ها می­شود، استفاده بیش از حد تلویزیون است. اگر تلویزیون همیشه در حال کار کردن باشد، گرمای زیادی در قطعات ایجاد می­شود. افزایش تدریجی حرارت قطعات تلویزیون آسیب جدی وارد کرده که در بیشتر مواقع لامپ تصویر بیشترین حساسیت را نشان می­دهد.

یکی از عوامی که باعث پرش تصویر تلویزیون می شود خرابی بک لایت تلویزیون می باشد. بک لایت یا همان نور زمینه مجموعه ای از لامپ های ال ای دی می باشد که با هم سری شده اند و نور مورد نیاز برای نمایش تصویر را تامین می کند. معمولا وقتی که در تلویزیون های ۴۷ تا ۵۵ یک سری از بک لایت ها خراب می شود. به علت سالم بودن سری دوم باعث می شود که تصویر تلویزیون به حالت چشمک زن در بیاید. در بعضی موارد نیز اتصال کوتاه شدن لامپ های ال ای دی نیز باعث این مشکل می شود. یک نکته مهم در تعمیر بک لایت این است که باید بک لایت به صورت کامل تعویض شود. در غیر این صورت احتمال خرابی دوباره وجود دارد.

تعمیر پاور و منبع تغذیه  ال جی در محل

ایراد در پاور و منبع تغذیه تلویزیون نیز می تواند  یکی از دلایلی باشد که تصویر پرش دارد. پاور وظیفه تأمین انرژی الکتریکی تلویزیون را برعهده دارد. در صورت خرابی پاور این امکان وجود دارد که اجزای مختلف آن با مشکل مواجه شود. البته لازم به ذکر است که  خراب شدن پاور می­تواند نشانه­های دیگری نیز به همراه داشته باشد. به عنوان مثال تلویزیون روشن نشده و یا به طور ناگهانی خاموش می­شود. در صورت خرابی منبع تغذیه، تعمیر و یا تعویض آن برای رفع مشکل پیشنهاد می­شود.برد پاور وظیفه ولت رسانی به تمام قطعات تلویزیون را دارد. خرابی برد پاور نیز می تواند باعث پرش تصویر شود. یکی از مشکلاتی که می تواند برد پاور ایجاد کند این است که ولت بک لایت را به درستی تامین نکند و این امر باعث پرش نور زمینه و تصویر می شود. یک مورد دیگر این است که باعث اختلال در عملکرد مین برد شود. وقتی مین برد درست وظیفه خود را انجام ندهد باعث قطع وصل شدن تصویر می شود. یک نکته مهم این است که اگر برد پاور به موقع تعمیر نکنید باعث خراب شدن دیگر قطعات تلویزیون می شود و هزینه تعمیر تلویزیون را زیاد می کند.

تعمیرکار مجاز تلویزیون ال جی در محل

یکی از دلایل مهم پرش تصویر به علت خراب مین برد

مین برد تلویزیون از قطعات اصلی تلویزیون می باشد و فرمان عملکرد دیگر قطعات را می دهد. مین برد وظیفه پردازش صدا و تصویر را دارد. بعضی مواقع با خراب شدن  قطعات مین برد اختلال در علمکرد تلویزیون به وجود می آید. تصویر اول در مین برد تلویزیون پردازش می شود و از طریق کابل های lvds به برد تیکان منتقل می شود. در صورتی که مین برد به درستی عمل نکند تصویر خروجی با مشکل مواجه می شود. مین برد نیز قابل تعمیر می باشد. خراب آی سی برنامه مین برد و یا cpu می تواند باعث پرش تصویر تلویزیون شود.

مین برد یکی از مهم­ترین قطعات در تلویزیون می­باشد.. مین برد از قطعات مختلفی تشکیل شده  است که هر کدام از این اجزاء وظیفه­ ی مخصوص به خود را برعهده دارند. صفحه نمایش ارتباط مستقیم با مین برد دارد و در صورت خراب شدن هر یک از قطعات مین برد، این امکان وجود دارد که تصویر تلویزیون پرش داشته باشد.

پرش تصویر به علت خراب مین برد

مین برد تلویزیون از قطعات اصلی تلویزیون می باشد و فرمان عملکرد دیگر قطعات را می دهد. مین برد وظیفه پردازش صدا و تصویر را دارد. بعضی مواقع با خراب شدن  قطعات مین برد اختلال در علمکرد تلویزیون به وجود می آید. تصویر اول در مین برد تلویزیون پردازش می شود و از طریق کابل های lvds به برد تیکان منتقل می شود. در صورتی که مین برد به درستی عمل نکند تصویر خروجی با مشکل مواجه می شود. مین برد نیز قابل تعمیر می باشد. خراب آی سی برنامه مین برد و یا cpu می تواند باعث پرش تصویر تلویزیون شود.

راهکارهای اولیه برای تلویزیون آب خورده

همانطور که می‌دانید آب یک مایع رساناست و تهدیدی جدی برای وسایل الکترونیکی به حساب می‌آید. اگر به هر دلیلی مثل شیطنت بچه‌ها تلویزیون دچار آب خوردگی شد، بدون عصبانیت و نگرانی کارهای زیر را انجام دهید:

  1. اتصال تلویزیون آب خورده به برق را قطع کنید.
  2. دستگاه را با پارچه تا حد امکان خشک کنید.
  3. با تعمیرکار تلویزیون تماس بگیرید.
  4. تا زمانی که مشکل آب خوردگی تلویزیون کاملاً رفع نشده است آن را اصلاً روشن نکنید.

به همین سادگی می‌توانید از صدمات و هزینه های بیشتر جلوگیری کنید. اما امیدوار نباشید که دستگاه شما هیچ مشکلی نخواهد داشت.

در کنار این کارهای ضروری باید این نکته را هم یادآور شویم که به هیچ وجه از باد گرم سشوار برای خشک کردن تلویزیون آب خورده استفاده نکنید.

خراب شدن پنل و سوختگی در برد آدرس پنل یکی از مهمترین دلایل پرش و لرزش تصویر تلویزیون می باشد. پنل همان صفحه تلویزیون می باشد که تصویر را نمایش می دهد و تقریبا هفتاد در صد قیمت تلویزیون را به خود اختصاص می دهد. معمولا خرابی پنل به دلیل ضربه خوردن و آب خوردگی به وجود می اید. در صورتی که صفحه تلویزیون ضربه خورده باشد تنها راه تعمیر تلویزیون تعویض کامل پنل می باشد که معمولا هزینه تعمیر مقرون به صرفه نمی باشد.

آب خوردن صفحه نمایش باعث خراب شدن برد آدرس و فلت های پنل می شود. معمولا در بیشتر موارد آب خوردگی پنل قابل تعمیر می باشد. در صورتی که تلویزیون شما دچار آب خوردگی شده است، تلویزیون را از برق بکشید و با مرکز تعمیر تلویزیون تماس بگیرید. در صورتی که از تلویزیون آب خورده استفاده کنید خرابی آن بیشتر می شود و احتمال اینکه دیگر قابل  تعمیر شود وجود دارد. تعمیر پنل تلویزیون باید در گارگاه تخصصی انجام شود.

 

خدمات شرکت تعمیرات تلویزیون فدک:

شرکت تعمیرات تلویزیون فدک یکی از تخصصی­ترین مراکز تعمیرات تلویزیون است که با بهره­ گیری از دانش روز و تکنسین­ها و تعمیرکاران  مجرب اقدام به تعمیر انواع مدل­های مختلف تلویزیون می­کند.

 

تماس با ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *